digital bureau

Digital bureau kan hjælpe din virksomhed online

Som virksomhedsejer ved du måske allerede at en online tilstedeværelse er uundgåligt, hvis man vil holde sig konkurrencedygtig og relevant. Det kan et digital bureau hjælpe dig med. De fleste virksomheder har efterhånden taget nogle tiltag ift. at være digitale, men hvor skal man starte, og hvordan er man konsistent?

Det kan et digital bureau hjælpe med

Det er oftest en god investering for virksomheder at hyre et digital bureau til at hjælpe med eller stå for online aktiviteter. Det et digital bureau i særdeleshed arbejder med, er SEO, Google Ads, Facebook Ads og online strategi. De kan altså lave en strategi for din virksomheds online aktiviteter. Det gør de bl.a. ved at indsamle og analysere data omkring din virksomhed. Kan man f.eks. finde den online? Dukker den op på side 1 når man søger på Google? Er hjemmesiden brugervenlig og nem at navigere på? Benytter I jer af de sociale medie platforme hvor jeres målgruppe befinder sig?

Der er mange ting man kan kigge på og arbejde ud fra. Disse faktorer er vigtige for at folk skal kunne finde din virksomhed online, og også finde jer interessante. Det nytter ikke noget at I kan tilbyde den bedste catering, hvis folk ikke kender til det. Der skal gøres opmærksomme på det I kan tilbyde, og traditionelle marketing aktiviteter er ikke længere nok. Det er vigtigt at være synlig online – specielt hvis man ønsker at ramme bredere end kun lokal området. Som virksom hed kan det være noget af en mundfuld at stå med det hele selv. Derfor er det nyttigt at få et digital bureau til at undersøge, analysere, implementere og evaluere på jeres digitale tilstedeværelse.

Hvor skal du som virksomhed være online?

Præcis hvilke online platforme du bør benytte dig af, afhænger i høj grad af din målgruppe. Har du mange business 2 business kunder, så er LinkedIn et rigtig godt sted at vise flaget. Det kan være ved at dele informative artikler og nyheder relateret til branchen. Det kan også være her man taler om vækst og udfordringer i virksomheden, eller søger efter nye arbejds kræfter. Det essentielle, er at der udarbejdes en strategi for aktiviteten på de platforme i benytter. Det kan være at det er passende med 3-4 opslag på LinkedIn om ugen.

Herefter skal der laves en content calendar til at holde styr på hvornår man poster hvad, og på hvilke platforme. Det kan være at man ønsker at poste på LinkedIn mandag, onsdag og fredag i tidsrummet 9-13, hvor det om mandagen skal være en interessant artikel, onsdag en nyhed relateret til virksomheden og fredag noget indhold som lærer læseren noget nyt. Sådan kan man arbejde med det. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort at man bare lige skal lave en online strategi og herunder udarbejde en content calendar. Derfor kan et digital bureau stå for den del.

Indlæg oprettet 25

Relaterede indlæg

Gå i gang med at taste din søgning herover og tryk enter for at søge. Tryk ESC for at annullere.